Försäljning på Academic Work
Är du vår nästa kollega?
- Drivs du av utmaningar och av att skapa resultat? Vill du bygga långsiktiga relationer och hjälpa dina kunder nå framgång? Sedan starten 1998 har Academic Work gjort en otrolig resa, men vi är långt ifrån klara. Vi växer och söker löpande fler kollegor inom försäljning. Idag består vår säljavdelning av uppemot 150 engagerade kollegor, spridda på våra 12 kontor runt om i landet. Utöver våra Account Managers hittar du här Sales Team Managers, Sales Coaches, Pre-Sale Specialists och Key Account Managers – bara för att nämna några. Läs mer:
- Jobba som Account Manager
- Vad gör en Account Manager?
- Vilken intro får man som säljare på Academic Work?
- Vi kommer belöna din ambition
- Förmåner som anställd hos oss
Att jobba som Account Manager
Allt börjar med våra Accout Managers. I rollen som säljare och kundansvarig på Academic Work är du med och identifierar eventuella personalbehov hos nya och befintliga kunder samt ansvarar för att sälja våra tjänster. Det betyder att du som Account Manager har en viktig uppgift. Du hjälper våra kunder med deras viktigaste tillgång – medarbetarna. Genom det är du, tillsammans med resten av Academic Work, med och hjälper young professionals hitta jobb och göra karriär samtidigt som du hjälper våra kunder växa. Det är någonting att vara stolt över. Det betyder förstås mycket för oss och för den som får sitt drömjobb, men också för samhället i stort. Läs mer om rollen som Account Manager här!
En varm och peppande kultur
När du börjar din resa hos oss möts du av en varm och välkomnande kultur, där vi peppar varandra på vägen mot framgång. Vi vet att det är omöjligt att kunna allting från dag 1, därför kan du räkna med en stor portion tålamod, förståelse och hjälpsamhet från dina kollegor och chefer. Allt för att du ska få en så bra onboarding som möjligt. Du kommer snart märka att vi älskar att fira våra segrar tillsammans. När du fått in en affär dröjer det inte länge förrän du är omgiven av nyfikna kollegor som delar ut high fives och hejarop.
Kompetensutveckling inom försäljning
När du jobbar med försäljning på Academic Work har du stora möjligheter att utvecklas. Både i din roll, men också genom att längre fram kunna ta dig an nya roller och karriärsteg, såväl inom Academic Work som inom någon av våra systerbolag. Vill du utveckla ditt ledarskap? Har du som mål att specialisera dig inom ett visst område? Eller vill du göra karriär internationellt? Vi erbjuder en rad olika utvecklingsmöjligheter för våra Account Managers. Här är några olika exempel på roller att ta dig an längre fram:
- Sales Coach: Ansvarar för att utbilda och coacha våra nya säljare i deras vardag.
- Team Manager: Ansvarar för en grupp Account Managers resultat och välmående, och är samtidigt en del av det lokala kontorets ledningsgrupp.
- Business Area Manager: Är specialist inom ett visst affärsområde och stöttar såväl vår sälj- och leveransorganisation med kompetens inom området.
- Key Account Manager: Jobbar med större avtal och projektleder den nationella affären.
Läs mer om vilka olika utvecklingsmöjligheter vi erbjuder här!
Förmåner och villkor
På Academic Work tar vi din trivsel på största allvar och din anställning regleras naturligtvis av ett kollektivavtal. Du får även tillgång till en rad förmåner, såsom friskvård, work flexibility, pension och rabatter via vår förmånsportal Benify. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig som anställd!