
Filippa Lundgren
Branch Manager – Staffing & RecruitmentI januari 2016 gjorde jag min första dag på Academic Work. Jag började min karriär som Consultant Manager inom affärsområde Finance. Jag insåg att jag framförallt drevs av mina kundkontakter och fick redan under mitt första år möjlighet att ta mig an rollen som Recruitment Consultant - en snarlik roll men med mer fokus på försäljning och affärsutveckling. Efter två år som operativ klev jag upp i rollen som Team Manager & Operations Manager där jag var ansvarig för Göteborgs leveransorganisation. Sedan juni 2021 är jag Branch Manager för Göteborg Järntorget. En roll som innebär ett resultatansvar för kontoret där jag med hjälp av kontorets ledningsgrupp (bestående av Team Managers inom Sales & Operations) arbetar för att vara ett kontor med engagerade och välmående medarbetare som samtidigt skapar tillväxt och utmanar oss i att ständigt utvecklas och bli lite bättre än igår. Jag vill se mig som en lättsam men tydlig ledare där allas åsikter värderas och respekteras. Jag tror på transparens och inkludering där vi som verkar i en snabbfotad bransch är som starkast tillsammans!