Julia Dahlberg
Team Manager – Staffing & RecruitmentJag började arbeta på Academic Work i slutet av 2016, då på deltid i en roll som Staffing and Recruitment Assistant. Jobbet var ett perfekt extrajobb att kombinera med studier och under min sista termin på Umeå Universitet fick jag möjligheten att kliva in i en roll som Consultant Manager. I rollen var jag ansvarig för att matcha företag med potentiella kandidater och var också den primära kontaktpersonen för konsulter under anställning.
Idag arbetar jag i en roll som Team Manager i Göteborg där jag ansvarar för ett leveransteam och ett säljteam, där stort fokus är på att bygga välmående medarbetare som skapar resultat och tillväxt, i en bransch där hög service och effektivitet är i fokus.
Jag ser mig själv som en lyhörd ledare med högt lösningsfokus och som verkligen drivs av god kommunikation och att leverera tillsammans. När mina medarbetare växer, då växer jag. Och det är precis det jag också tycker beskriver Academic Work på bästa sätt, här får du verkligen utmanas och utvecklas tillsammans med andra.